You are here
Kutatószeminárium
A legutóbbi kutatások azt mutatják, hogy diákok legkevesebb 80%-ka ébred és fekszik mobiltelefonjával, és naponta közel 3 órát töltenek ezek oktatásszerű felhasználásával. A digitalizálódás elkerülhetetlen. E tényt támasztja alá egy globális felmérés is, mely arra világít rá, hogy még a legszegényebb országokban is közel 78%-os az internet elérésének lehetősége. Ettől függetlenül oktatási rendszerünk még mindig a több mint 100 éves oktatási modellel próbálja meg, sikertelenül, előadni a jelenkor tudását a jövő nemzedékének. Okkal tehetjük hát fel a kérdést, hogy ha már ennyire kézenfekvő és elérhető a technológia, akkor miért nem használjuk azt a közoktatásban?
A téma aktuális, hiszen a STEM területen tevékenykedő ipari óriások sorra kongatják meg a vészharangjaikat az alacsony létszámú és felszínes tudású friss diplomások miatt. A probléma megoldását többen a részben- vagy teljesen elektronikus oktatás megvalósításában látják.
Előadásomban az internetet és a mobilis számítástechnikai eszközök oktatásra gyakorolt pozitív hatását vizsgálva járom körbe az elektronikus oktatás és tanulás lehetőségét, melyben kitérek az E-, M-, U-learingre, a BYOD mozgalomra, továbbá két esettanulmánnyal számolok be a Blended Leraning-en és a MOOC –on alapuló kurzusaink tapasztalatairól.